Vad har Beckie lärt sig idag?




Det fanns två saker jag inte visste. Haha det är ganska komiskt.



Jag: Pappa varför står tåget stilla? Är det fel på elledningarna?

Pappa: Nej, det tror jag inte.

Jag: Men varför står det stilla då?

Pappa: Det kanske är fel på motorn.

Jag: Va? Finns det en motor i ett tåg?

Pappa: Ja, hur ska det annars ta sig fram?

Jag: Genom dom där elledningran

Pappa: Haha, men hur ska hjulen rulla då?

Jag: Inte vet jag.

Pappa: Men får en dammsugare kraft att suga upp dammet genom sladden?

Jag: Ja? Eller va? Finns det en motor i dammsugare?

Pappa: Men vad lär ni er i skolan nu för tiden?

Jag: Inte om tåg och dammsugare iaf.






Jag är smart men jag hade aldrig tänkt på det.

Kommentarer
Postat av: beckaa

hahaha den dära va ju bra (Y)

2010-03-02 @ 21:37:05
URL: http://beckaa.bloggagratis.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0