dag nummer tre

Börjar detta inlägg med bilder

Mina söta vänner. Viktor (kalls "den där killen"), jag, Matilda, Anette och Elin


Jag och Erika

Vårat lunchställe, den steniga delen av stranden

Var på museum idag och gjorde det bästa vi kunde av den ointresanta

Däremot när vi kom till shoppingcemtrumet nå vakna vi :) Vet inte hur de var med Viktor

Okej om dagen. Idag så var vi på en tråkigt museum ett tag sen gick jag och några vänner till nöjesfältet och roa oss innan lunschen. Efter de så var det onfo på skolan och polisen var där och infomera oss om hur vi gör för att gå så säkert på stan som möjlogt och att de är ett stort problem med dråger här. Nu ikväll så hade vi lekar i en park och så. Imorron så är det stranden som gäller innan skolan. Men nu ska jag sova så jag kommer upp.

Fick en fråga från Becka om jag talar Engelska hela tiden.
I stort sätt ja. I familjen som jag bor hos får vi bara prata svenska inne på vårat rum. Men det är knappt att vi gör de. Vi pratar nästan bara Engelska här hemma. Lika på stan. Det gör vi mest för att dölja att vi är svenskar så vi inte blir rånade. I skolan är det så klart bara engelska som gäller och ofta har vi en engelsktalande lärare. Men ibland är det en svensk lärare.

God natt!!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0