En önskan som aldrig kommer bli sann

 


Jag och min syster har aldrig haft bra kontakt. Jag önska att vi hade det. När hon väl är hemma vilket hon kanske är två gånger om året. Vi pratar aldrig på facebook eller via telefon. Vi har inte varandras msn. Jag är stolt över att ha henne som syster, men hon är tydligen inte stolt över mig. Mamma säger hela tiden att jag ska vara mer som henne. Men vadå, vi är syskon inte tvillingar inte ens som är helt lika på insidan. Jag är inten pluggis men jag gör så gott jag kan. Är det inte de som räknas. Jag gör precis som jag vill med mitt liv. Jag är jag och jag gör det jag vill och gör MINA val. Ingen kan bestämma över mig bara hjälpa mig med mina val. Varför har vi inte bättre kontakt? Varför hatar vi varandra? Eller hata och hata jag vet inte. Vi bråkar hela tiden, vi är båda barnsliga och avudsjuka. Vi önska att vi kunde få allt. Men vadå? Hon reser hela tiden och hon blir arg så bort jag ska åka.

Spelar ingen roll vad som händer, vi kommer ändå alltid att vara syskon.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0