Go ask Alice

Sorry för dålig uppdatreing igen jag som skrev igår att jag börja uppdareta var tredje timme men jag sover på nätterna. Det här är sista veckan i skolan eller ja måndag och tisdag nästa vecka men skit i det. Jag har läst en halv bok idag den är skit bra den hetr Go ask Alice.


Den handlar om en helt vanlig amrekans tjej som är den lite tystare i skolan och är inte med u "inne gärnget" men hennes pappa har fått ett jobb i en annan delstat så dom ska flytta. I den nys skolan får hon inte så många vänner hon träffar en tjej som blir hennes "nördplanka" så hon inte blir helt ensam. Det blir sommarlov och hon åker tillbaka till mormor och morfar som bor i deras gamla desltat (det står inte vad de kommer ifrån efterosm boken är helt baserad på en dagbok) där blir hon kompis den den populäraste tjeje på hennes gamla skolan, Alice blir bjuden på en fest hos henne och där blir hon ilurad knark, hon tycker att det är ljuvligt och känner sig fri. Hon åker tillbaka hem och får en ny kompis som hom rymmer till San Fransisko med.

Vill ni veta mer om vad som händer i boken så får ni läsa den. :D Jag lovear de är värt det, den är skit bra. Jag har läst den på engeska och läser den på svenska nu. :P

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0