Disslistan

Saker jag inte gillar

 Dubbade program

Visst är de jobbigt när ett program är dubbat på svenska än på engelska med text när programmet är för tonåringar som kan läsa. Jag fattar att de är dubbat när de är för småbarn men bara för att de är barntillåtet så kan de vara text.

Rika snobbar

Visst är de jobbigt när man kanske får 2000 i månaden och inte kan köpa allt man vill ha. Visst blir man avensjuk får dom rika i klassen eller Kissie som kan byta löshår en gång i månaden liksom naglar. De är jobbigt att höra och tänk på miljön. Jag jag så gått jag kan. Sen finns de barn som aldrig kan köpa nå utan för vara glad för de dom får. Ge pengar till dom istället.

 Mobbning

Usch jag vill göra allt för att försöka motvärka mobbning. Jag har själv varit mobbad i tre år och de är alltid lika jobbigt att berätta. Jag vet att man aldrig måste men jag vill ju att folk ska fatta hur de värkligen är och känns. Jag vet också att man inte kan försåt precis hur de känns men man kan iaf fatta. Det finns ingen anledning att vara taskig. Man är ju bara de för att man är osäker själv.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0