St Leonards

Nu är vi hemma vet faktiskt inte riktigt vad vi ska göra ikväll. Jag och Erika försöker att få tag i dom andra men vi vet inte än. Kanske blir hemma för vi ska ut varje kväll resten av denna vecka. 

Det var en väldiga massa frågor om vi talar engelska hela dagrana och i stort sätt ja. Så här är reglerna

- När vi är i skolan och kommer in i ett klassrum så får vi inte prata svenska dom är stenhårda med det. Ibland har vi en engelsktalande lärare som heter eams han är värkligen en bra lärare. 

- På raster och så när jag är med mina vänner så pratar vi oftast engelska eftersom vi pratar engelska hela tiden så blir de kvar på något sätt.

- Hos familjen vi bor hos har en regel att vi bara får prata svenska inne på vårat rum och det håller vi men när jag och Johanna är på vårat rum så pratar vi också engelska av samma anledning det sitter kvar som en vana.

så 90% av tiden så pratar vi engelska.

När vi ändå är inne på att prata så kan jag säga att jag inte pratar rikssvenska mer utan en blanding av skånska och göteborsk tror jag. Haha.

Men nu ska jag och Johanna sola. Bye

Ps: Här i Hastings har vi just nu 30 grader. :P

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0